Hur gick det nu då..?

Tjillivippen!
Jag har ju varit i Kall som ni säkert vet (med tanke på att jag säkert har skrivit det fler gånger än nödvändigt). Det var otroligt kul och intressant! Jag har får lära mig:
- hur man ska stå och varför man ska stå på det sättet.
- Hur ''fingerhanden'' ska vara vinklad och varför.
- Hur man håller stråkhanden och ett smart sätt för att ta reda på det, om man blir osäker.
Detta tack vare alla bra lärare som jag haft och alla underbara människor som jag träffat. Dessutom tror jag att jag har hunnit med att bli kär, men det är en annan historia!

Bland annat så inträffade något väldigt skojjigt!
Det visade sig att både jag och min rumskamrat läste Twilight böckerna. Ännu roligare var att båda först hade läst dem på Svenska och nu läste om dem på Engelska, ännu roligare än det var att vi läste samma bok! Det tycker jag var ganska festligt med tanke på att vi aldrig träffats förut och redan hade något gemensamt.
På tal om Twilight böckerna, rekomenderar jag att man läser dem på Engelska, och om man känner att man inte är OTROLIGT bra på engelska så kan man läsa dem först på svenska och sedan på engelska (som  jag). Men de är som sagt bättre på engelska.
Jag kan också rekomendera att läsa pocketböcker. Jag tycker att de är mycket sköna att hålla i och så kan man böja dem, kasta med dem, kladda i dem (som jag också gjort. Jag ringade in alla sidor som jag tyckte var bra så jag kan läsa om bara de sidorna sen...) etc. De tar lite plats och de är inte fullt så ömtåliga som de inbundna. Bara något litet att tänka på när man är i bokhandeln... Åtminstone är de perfekta när man ska ut och resa på bilsemester eller sitta på tåget i några timmar!
Efter Kall åkte hela familjen ner till Finnspång i vår söta lilla Citroën 2CV - Thelma, det gick jättebra! Midsommarafton firades tillsammans med släkten inne i Norrköping. Och sedan dess har jag stannat kvar här. I tre dagar har jag och amanda slaggat på en trottoarbit vid Idrottsparken i Norrköping, därav bilden nedan, idag var vi dessutom på stan och jag införskaffade en hårborste på Kicks av bambu och vildsvinshår. Den ska tydligen ''massera hårbotten och ge håret glans'', får väl se om det funkar. Det var väl allt jag hade att säga just nu... Kankse inte bloggar på en vecka eller två - så kände att det var bäst att uppdatera er för ett tag...
Hejsvejs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0